Czy Foppapedretti TRES jest odpowiednim wózkiem dla Ciebie i Twojego dziecka ? | Marine Ladies - blog beauty i lifestyle

Czy Foppapedretti TRES jest odpowiednim wózkiem dla Ciebie i Twojego dziecka ?

Udostępnij ten post

 Jak wiecie, jakiś czas temu testowaliśmy wózek dzięki uprzejmości firmy FOPPAPEDRETTI. Szczerze mówiąc, trafili z wózkiem idealnie w czas, ponieważ dwa dni wcześniej pękło nam koło w starym wózku, rozwaliło całą dętkę i felgę plastikową koła. Całe szczęście nikomu nic się nie stało. Przez miesiąc więc woziłyśmy się wózkiem Foppapedretti Tres.


MONTAŻ
Zaczynając od początku, muszę ukłonić się w stronę firmy, za łatwość montażu wózka. Absolutnie niczego nie trzeba przekręcać, skręcać i tak dalej. Wszystkie łączenia wózka tj. koła, gondola, spacerówka, pałąk — wszystko jest na zatrzask z blokadą. Gdy wózek dojechał, sama go złożyłam, szczerze mówiąc, nawet nie musiałam patrzeć do instrukcji obsługi.
Wózek jest super łatwy do rozłożenia. Jak i złożenia z powrotem. Nawet początkujący rodzice, którzy nie mieli do czynienia z absolutnie żadnym wózkiem, dadzą radę.

Po rozłożeniu stelaża wkładamy w boki nasadki, dzięki którym utrzyma się nasza gondola, spacerówka bądź nosidełko (z całego zestawu). Karina niestety na prześliczną gondolkę, którą również otrzymaliśmy, jest za duża, więc głównie skupiliśmy się na spacerówce.
Spacerówkę można ustawić tak, aby widzieć dziecko bądź tak, aby dziecko było zwrócone do nas tyłem. Ta opcja mi bardzo odpowiadała, szczególnie w wietrzne dni. Podczas gdy mi wiatr wiał w twarz — Karina spokojnie siedziała w spacerówce, patrząc na mnie.

KOŁA:
Jeżeli chodzi o koła, są one piankowe. Ostatnio z powyższą sytuacją zraziłam się do pompowanych, więc za to wózek TRES miał u mnie plus. Koła tylne (biorąc pod uwagę, 

że tył jest tam, gdzie nasze nogi) są większe niż przednie. Posiadają hamulec nożny, bardzo stabilny, niestety przeszkadzał mi on, gdy wnosiłam wózek po schodach, szybko się załączał, ponieważ jest osadzony dość nisko i w efekcie musiałam wózek ciągnąć na hamulcu. I tu minus.

Koła przednie są obrotowe, montowane na zatrzask w bardzo prosty sposób. Jak dla mnie ich zwrotność jest idealna, bardzo łatwo nawet jedną ręką można skręcić wózkiem. Niestety nie zdają egzaminu na krawężnikach (nawet tych niskich). Po prostu się blokują i wózek staje, co czasami powoduje dyskomfort w postaci uderzenia się w rączkę wózka. Wózek trzeba wychylić do góry, aby przejść. To chyba był największy minus tego wózka. Koła te można zablokować, by jechały prosto i nie były skrętne. Myślę, że gdyby przednie koła były bardziej miękkie, bądź szersze i większe — nie byłoby tego problemu. Na asfalcie, piaskowo-żwirowej drodze i trawie nie ma raczej problemu z prowadzeniem wózka.




SPACERÓWKA:
Spacerówka jak dla mnie troszkę za bardzo leży. Powinna mieć możliwość podwyższenia bardziej siedziska, gdyż moja Karina jest bardzo ciekawa świata lubi siedzieć w pionie, a wózek Foppapedretti Tres jest lekko leżący. Można go też zniżyć w poziom, gdy dziecko zaśnie. Czego zabrakło mi w spacerówce? Pokrowca na nogi. Tylko dlatego, że nie spojrzałam w karton z gondolą, gdzie się znajdował. Ja gapa. Skoro nie potrzebowałam gondoli, to do niej zwyczajnie nie zaglądałam.

Spacerówka też trochę „chodziła”, ale mimo nacisku nie wypada i trzyma się mocno. Luz, jaki jest wyczuwalny, spowodowany jest tym, że połączona ze stelażem jest jedynie zatrzaskiem. Spacerówka ma pięciopunktowe pasy, dzięki czemu mam pewność bezpieczeństwa naszego dziecka. Na pasach dołączone zostały ochraniacze, które w razie zabrudzenia można ściągnąć i wyprać.
Niestety nie zadowolił mnie daszek spacerówki, gdyż stelaż został wykonany z plastiku. Często dach wyginało. Nie rozkładał się idealnie. Ja lubię, gdy dach jest sztywny.







AKCESORIA
Do zestawu dołączono również bardzo pojemną torbę, szczerze mówiąc, byłam nią zachwycona. Niestety zapomniałam zrobić jej szczegółowych zdjęć. Torba posiada jedno główne otwarcie na dwa połączone ze sobą zamki (nie wiem jak to inaczej określić. Sama w sobie ma przegródkę więc mamy dwie pojemne kieszenie. Do tego małe przeźroczyste kieszonki z folii, które świetnie sprawują się np. na butelki, smoczki i inne podręczne gadżety dla dziecka. Posiada też dodatkową kieszeń zapinaną zamkiem w przodzie z przegródkami oraz kieszeń z tyłu zapinaną na rzep, idealną np. na papiery/dokumenty. Po bokach dwie kieszonki idealne na pomieszczenie czegoś do picia na szybko. W środku w torbie znajdziemy również matę do przewijania malucha, z której osobiście nie korzystałam, ponieważ mam własną i swoją woziłam.






Niestety kosz na zakupy w wózku daje wiele do życzenia. Jeżeli wybieram się na jakieś nawet mniejsze zakupy, przyda nam się torba dołączona do zestawu — zdecydowanie nie ten kosz na zakupy. Jest on na tyle malutki, że może służyć jedynie na przechowanie małego misia naszego skarbka. Ewentualnie kilka zabawek bądź małą składaną parasolkę dla mamy. Ja w nim woziłam dołączoną do zestawu folię przeciw deszczową.


WRAŻENIA OGÓLNE
Wózek jest bardzo ładny, design trafił w moje gusta, niestety funkcjonalność była momentami kłopotliwa. Muszę jednak przyznać, że mimo iż przednie koła nie radziły sobie na chodniku-to z całą pewnością dały radę na drodze szosowej, asfaltowej oraz polanach gdzie pełno zatrawionej gleby.
Stelaż jest solidny, choć wydaje się delikatny, wózek jest bardzo łatwy do złożenia i rozłożenia. Bez problemu mieści się w małe rodzinne auto. My posiadamy Seata Cordobę, a wózek mieścił się — ba nawet było jeszcze dużo miejsca na zakupy.
Rączkę można sobie regulować do trzech pozycji. Mimo, że jestem niską kobietą, rączka była dla mnie na dobrej wysokości, gdy była ustawiona na średnim. Myślę, że wyższe osoby też nie będą mieć problemu. Rączka idealnie leży w dłoni, jest pokryta dość cienką gąbką. Niestety, gdy się porwie, nie jest wymienna i zostanie nam stelaż. Stelaż sam w sobie jest bardzo leciutki, ma około 8 kg. Ze spacerówką około 11 kg, a z gondolą około 13 kg (+dziecko).
Jak już wspomniałam minusy to dach spacerówki, kosz na zakupy i przednie koła, które blokują się na nierównościach i zejściach chodników.

Co znajdziemy w zestawie TRES'A 4w1 ?
* stelaż
* gondola (od 0 do 10 kg) z pokrowcem na chłodne dni
* spacerówka z pokrowcem na chłodne dni
* nosidełko (do 15 kg)
* pojemna torba do wózka z przewijakiem
* osłona przeciw deszczowa

Cena: 1600 zł.
Myślę, że cena jest przyzwoita jak na tego typu wózek, który posłuży od narodzin, do końca „wożenia” jak mniemam.

Dostępny w trzech wersjach kolorystycznych.
* Ocean (ten, który my mieliśmy)
* Coral
* Ice.

Zapraszam na zdjęcia












Więcej o wózku znajdziecie na stronie internetowej i sklepie producenta. Zapraszam Was również na Facebook, gdzie można dowiedzieć się wielu ciekawostek oraz poczytać opinie innych mam (nawet tych sławnych).

www.foppapedretti.pl

www.fopahopa.pl