Ceracpici - przepis na pyszne klopsiki do obiadu i na grill'a | Marine Ladies - blog beauty i lifestyle

Ceracpici - przepis na pyszne klopsiki do obiadu i na grill'a

Udostępnij ten post


Witajcie ! Dziś dość nietypowo, bo będzie przepis na blogu. Dawno obiecałam go Paczajce, ale dopiero teraz się zmotywowałam, by ten przepis wstawić. Jeżeli jesteście ciekawe, to zapraszam dalej....

Co potrzebujemy:
- mięso mielone (ilość według zapotrzebowania, ja użyłam 500 dag)
- 2 główki czosnku
- jedna duża cebula
- bazylia
- oregano
- sól i pieprz
olej.

Przygotowanie:

Mięso przekładamy do miski. Całą cebulę kroimy na średniej wielkości kwadraciki i dodajemy do mięsa.


Następnie wyciskamy przez praskę czosnek i dodajemy do mięsa.
Wszystko dokładnie mieszamy.


Następnie dodajemy według uznania bazylie oraz oregano, nie będę Wam podawać proporcji, bo wiem z doświadczenia, że każdy lubi inaczej. Jedni bardziej doprawione, inni mniej - ja lubię mocno.


Na koniec sól i pieprz do smaku oraz odrobina oleju. Wszystko dokładnie mieszamy.

Następnie tworzymy kuleczki i nadziewamy je przez środek klopsika na długie wykałaczki do grillowania.

Wszystko delikatnie układamy na tacki do grillowania i kładziemy na grillu, w trakcie pieczenia przekładamy na drugą stronę.

Jeżeli nie chcesz robić na grillu, możesz z tacką włożyć do piekarnika (uwaga tacka nie może dotykać ścian piekarnika!) i piec w temp. 180*C na termoobiegu około 15-20 minut.


Świetnie smakuje z makaronem (świderki) i sosem pieczarkowym !

Smacznego !
EDIT:

Z racji tego, że dostałam kilka zapytań, jak to przyrządzić bez mięsa odpowiadam:

Zamiast mięska można użyć soczewicy, wszystko włożyć w wydrążony bakłażan i upiec w piekarniku. Będzie równie pyszne.
Pozdrawiam !