Granna - tabliczka mnożenia | Marine Ladies - blog beauty i lifestyle

Granna - tabliczka mnożenia

Udostępnij ten post


Zapewne pamiętacie lekcje matematyki, klasa trzecia szkoły podstawowej bodajże. Może czwarta. Kiedy to kazano nam „kuć na blachę” tabliczkę mnożenia. Matko, pamiętam, jak bardzo tego nienawidziłam. W sumie całej matematyki, ale mnożenie to dla mnie tragedia była, do dziś czasami mam problem. Serio, kompletnie niematematyczna ze mnie babka.
Okropnie źle wspominam te czasy, nauczyciele byli bardziej srodzy, wymagający a za powiedzenie do ucznia „Ty debilu” czy za danie po łapach wielką tablicową linijką nic mu nie groziło. Ja jestem osobą, która pod wpływem stresu, silnego nacisku i przymusu nie potrafi sobie przypomnieć tego, czego się uczyłam, wszystko mi się blokuje i nie pamiętam już NIC.

Dlatego też moje oceny z matematyki były, jakie były, nie mam pamięci do liczb i cyfr. O równania mnie nie pytajcie, o wzory również. Z matematyki Wam nie pomogę, ale za to mogę Wam napisać wiersz.


Od jakiegoś czasu Wiki gra sobie w „pary”, zawsze lubiłam tę grę, jednakże to nie taka zwyczajna gra w odkrywanie par. Są to pary matematyczne, dzięki którym dziecko nieświadomie uczy się działań matematycznych.

W zestawie znajdziemy tabliczkę mnożenia, karty typu „memo”, plan lekcji dla dziecka oraz instrukcję gry.


Aby dopasować pary należy ułożyć działanie z wynikiem.

Na przykład 3 × 3 oraz 9, to daje nam parę. Nie ukrywam, że patrzałam na ściągę, jak już szybciej pisałam, jestem słaba z matematyki, jeżeli chodzi o większe cyfry. Podpowiadałam także Wiki, aby szukała znaleziony kartonik na planszy i dopasowała wynik.

Po kilku zagraniach już znacznie łatwiej jej było się poruszać w świecie liczb. Zauważyłam, że moja Wiki w przeciwieństwie do mnie ma większe predyspozycje matematyczne, szybko łapie liczby i działania.


Dodatkowym atutem kartoników jest to, że są dobrane kolorystycznie oraz obrazowo. Jak widzicie na powyższym zdjęciu działanie oraz wynik są na takim samym tle, oraz mają takie same motywy.

Myślę, że dzięki temu dziecko szybciej zapamiętuje działania, bo jak każdy wie, dzieci są niezwykłymi wzrokowcami. Dlatego taki właśnie sposób nauki jest najskuteczniejszy moim zdaniem.


Osobiście gra bardzo spodobała się zarówno mnie, jak i Wiki, jestem pewna, że w jakimś stopniu pomoże jej to podczas nauki tabliczki mnożenia. Kto wie, może będzie znała ją całą, nawet zanim będą tego od niej w szkole wymagać? Już teraz zauważyłam małe sukcesy podczas liczenia.

Jesteśmy bardzo zadowolone z gry w memo, uwielbiamy memo, ponieważ kształtują również pamięć dziecka.

Jak tylko będę miała okazję, zapewne kupię jeszcze kilka tego typu gier, patrząc na ofertę, pewnie będą to gry firmy GRANNA, która ma bardzo szeroki asortyment i różnorodność gier, zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.

Na razie gry dostępne są tutaj:


Już niedługo dostępne będą internetowo w sklepie Granna pod adresem:
www.sklep.granna.pl
A tymczasem zapraszam Was do poznania oferty gier na stronie internetowej oraz zapraszam na fanpage firmy. Gdzie dowiecie się ciekawych nowinek, a może załapiecie na konkurs ?
www.granna.pl