Tym razem przedstawię Wam kolejną część AKADEMIA UMYSŁU JUNIOR-ZIMA.
Testowałyśmy już LATO i JESIEŃ. Zima w porównaniu z obiema poprzednimi jest trudniejsza. Jest to też wynikiem tego, że przedział wiekowy jest od 6 do 9 lat, niby mała różnica, a zadania bardziej logiczne i trudniejsze, mimo że Wiki będzie mieć 6 lat w lipcu, sprawiały jej trudność, którą po wytłumaczeniu i kilku zadaniach „ogarnęła". Może jeszcze nie do końca, ale daje rade.
Program ten zawiera takie zadania jak:Testowałyśmy już LATO i JESIEŃ. Zima w porównaniu z obiema poprzednimi jest trudniejsza. Jest to też wynikiem tego, że przedział wiekowy jest od 6 do 9 lat, niby mała różnica, a zadania bardziej logiczne i trudniejsze, mimo że Wiki będzie mieć 6 lat w lipcu, sprawiały jej trudność, którą po wytłumaczeniu i kilku zadaniach „ogarnęła". Może jeszcze nie do końca, ale daje rade.
- Memo (odsłonienie i łączenie przedmiotów zatopionych w bryłach w pary).
- Prezenty (należy zapamiętać, jaki prezent jest ukryty i pudełku, a potem wsadzić go do odpowiedniego pudełka).
- Stok (zapamiętać kolory ubrań dzieci i pomalować elementy, które straciły kolor)
- Korniki (zapamiętać, na jakim pniu się ukryły i wskazać odpowiednie)
- Labirynt (z kostek lodu jest utworzony labirynt, należy zapamiętać drogę i odtworzyć drogę po zniknięciu kostek)
- Gwiazdy (Na niebie rozbłyskują gwiazdy, należy zapamiętać, które i je wskazać)
- Mikołaj (Dzieci śnią o prezentach, należy zapamiętać ich pragnienie i wsadzić odpowiednią zabawkę do skarpetki)
- Meta (Należy zapamiętać cyfrę z tabliczki i przepuścić tych narciarz, których suma równa się tej cyfrze)
-Owce (Zapamiętać ile owiec było w zagrodach i odprowadzić je odpowiednio)
- Pogoda (Na mapie jest pokazana pogodna na obszarze Polski, należy zapamiętać i odpowiednio ją umieścić)
- Śnieg (należy zapamiętać kształty płatków śniegu i zaznaczyć te, które spadły).
I wiele innych rozwijających zadań.
Wiktoria w szkole uczy się liczyć, więc zadania, które wykonuje w programach, pomagają jej w nauce i rozwijają kalkulację w pamięci. Ponadto rozwijają koncentrację i pamięć.
Ulubione jej zadania to Prezenty, Memo, Korniki, Meta, Osiedle, Różnice, Puzzle i Łyżwy. Mogłaby grać wiecznie. Jednak dla zdrowia jej oczu, dawkuję jej „naukę poprzez zabawę". Skoro już przy zdrowiu jestem, muszę Wam powiedzieć, że po około 15 minutach gry uruchamia się tryb „Hopsasa”, który odrywa dziecko od monitora i nakłania w przyjazny sposób do ruchu.
Motywujące pochwały TABI sprawiają dziecku wielką radość, natomiast gdy Wiki przegra bądź robi coś źle, TABI motywuje, by się nie poddawać, co wyzwala wolę „walki” ! Miłe menu programu jest przejrzyste dla dziecka, a szata graficzna przyjazna dla oczu.
Mimo iż niektóre zadania sprawiają jej jeszcze kłopot, to myślę, że gdy podrośnie, będzie to dla niej łatwiejsze, a co więcej- przyczyni się do lepszych wyników w szkole i lepszy start w Podstawówkę.
Oto kilka screenów z programu:
Na stronie internetowej możecie także ściągnąć próbne demo programów.
A tak z innej beczki:
Czy wiecie, że programy Akademia Umysłu JUNIOR występują także w wersji dla przedszkoli i szkół? Zobaczcie jakie ciekawe i kreatywne zajęcia dla dzieci oferuje Akademia Umysłu JUNIOR EDU.
Podczas zajęć dzieci bawiąc się, rozwijają pamięć i koncentrację. Warto na zebraniach dla rodziców proponować wprowadzenie treningu pamięci i koncentracji do programu zajęć dodatkowych w szkole.
Najlepszym sposobem na ułatwienie życia małym uczniom jest staranne przygotowanie ich do uczenia się, zamiast przekazywania im jak największej ilości informacji w jak najmłodszym wieku.