Program Akademia Umysłu Junior-Jesień to program edukacyjny dedykowany dzieciom w wieku od 5 do 9 lat. Ma za zadanie rozwinięcie koncentracji, pamięci, spostrzegawczości i logiki dziecka.
Pogram uczy poprzez zabawę, dzięki licznym grą, które bawią dziecko. Są to gry:
ĆWICZYMY PAMIĘĆ:
- Memo (gra typu memo, trzeba odszukać ukryte pary) ster. myszka
Zapamiętywanie położenia
- staw (zapamiętywanie drogi utworzonej z liści) ster. klawiatura
Usprawnienie pamięci lokalizacji
- parasol (odpowiednie dobranie łat, ich położenia i kształtu) ster.myszka
Zapamiętywanie i odtwarzanie informacji
- deszcz (krople deszczu uderzają w przedmiot, trzeba odtworzyć ten dźwięk) ster.myszka
Udoskonalanie pamięci słuchowej
- kolory (liście na drzewach tworzą paletę barw, należy wskazać właściwą) ster. myszka
Rozwinięcie zdolności kojarzenia.
- szalik (pokazany jest wzór szalika i należy go odtworzyć) ster. myszka
Zapamiętywanie informacji i odtwarzanie ich
- ludziki (należy odtworzyć ludzika z darów jesieni) ster. myszka
Ćwiczenie pamięci roboczej i utrwalanie ortografii
- zielnik (należy zapamiętać wygląd i kolor liści, a później należy wskazać wcześniej pokazane) ster. myszka. Usprawnienie percepcji wzrokowej
- Muchomor (kropki tworzą układ, który po zniknięciu należy odtworzyć) ster.myszka
Udoskonalenie pamięci wzrokowej
- Labirynt (Trzeba doprowadzić ducha do słodyczy) ster.klawiatura
Usprawnienie pamięci lokalizacji
- Konfitury (należy zapamiętać przepis i według niego stworzyć konfiturę) ster.myszka
Poprawienie pamięci krótkotwałej.
ĆWICZYMY KONCENTRACJĘ:
- Grzyby (Należy zapamiętać wygląd lasu wieczorem i wskazać jakie grzyby urosły przez noc) ster.myszka. Usprawnienie koncentracji
- Jagody (Z krzaka spadają jagody,należy uciekać pająkiem by go nie trafiły) ster.klawiatura
Usprawnienie koordynacji ruchowej
- Grabie (należy zagrabić jak największe obszary trawnika i uważać na tornada) ster.klawiatura
Wzmocnienie refleksu i logicznego myślenia
- Sad (należy włożyć do skrzynek odpowiednie ilości i rodzaj owoców) ster.myszka
Udoskonalenie zdolności matematycznych
- Magazyn (skrzynki są ułożone w stertę, należy wskazać ich widok z góry) ster.myszka
Usprawnienie wyobraźni przestrzennej
- Owoce (należy pogrupować te same owoce zamieniając miejscami i usunąć wskazaną ilość) ster.myszka. Nauka szybkiego reagowania
- Zwierzęta (Należy ułożyć przemieszany obrazek) ster.myszka
Nauka logicznego myślenia i porządkowania
- Wykopki (Należy odsłaniać ilość kretów, które są w sąsiedztwie i uważać, by ich nie spłoszyć) ster.myszka. Poprawienie dedukcji i logicznego myślenia
- Różnice (należy wskazać różnice pomiędzy dwoma obrazkami) ster.myszka
Nauka zwracania uwagi na detale
- Puzzle (należy z rozsypanych puzzli ułożyć obrazek w ramce) ster. myszka
Nauka dostrzegania subtelnych różnic
- Wiadra (Należy podstawiać wiadra i łapać wodę z przeciekającego dachu) ster.myszka
Wyćwiczenie szybkości reakcji oraz opanowania w trudnych sytuacjach.
Córa niektórych ćwiczeń nie robiła, ponieważ po prostu są dla niej za trudne, ale nie będę oczekiwać liczenia i dedukcji od 5-letniego dziecka. Robiła te zadania, które nie sprawiały jej trudności i które rozumiała.
Córa z uśmiechem na ustach robiła zadania i z chęcią zasiadała przed komputer (puszczam ją do komputera tylko w celu 'gry' Akademia Umysłu). Dzięki przesympatycznej TAB (tablicy, która wszystko wyjaśnia) córa rozumiała co powinna robić, bardzo świetnie tłumaczy zadanie. Co najlepsze, gdy dziecko sobie nie poradzi, może usłyszeć słowa otuchy, a gdy wygra słowa uznania i doping. Wiki to strasznie budowało i zachęcało do dalszego próbowania.
Główne menu wygląda bardzo atrakcyjnie i zachęcająco. Można szybko znaleźć pożądaną grę. Dodatkowo Tabi czyta, jaka to gra, po najechaniu myszką - dlatego dziecko, które nie umie czytać, równie szybko znajdzie ulubioną grę.
Zabawa i gry męczą oczy, ale i o tym pomyśleli twórcy programu. Średnio co 20 minut w trakcie gry uruchamia się tryb HOPSASA, który ma za zadanie rozruszanie dziecka. Dzięki fajnym ćwiczeniom dziecko nie tylko odrywa się na chwilę od komputera, ale również poprawia sprawność fizyczną. To bardzo u mnie plusuje. Nie muszę się martwić, że moja córka ciągle patrzy w ekran i niszczy sobie wzrok.
Wiki odkąd otrzymałam program gra godzinę do półtorej dziennie. I efekty, które zauważyłam u mojego dziecka to:
- logiczne myślenie w sytuacjach wymagających znalezienia czegoś
- sprawność ruchowa
- większa koncentracja nad tym, co robi, skupia się bardziej na czynnościach - nie jest już tak rozstrzepana
- nauczyła się wspierać. Gdy mam zły dzień, przychodzi i pociesza mnie,mówi, by się nie poddawać
- Nauczyła się liczyć podstawoych działań. Typu 2+2.
Z efektów jestem zadowolona, strasznie pomaga jej to w szkole, w nauce. Wiktoria jest bardziej zorganizowana i spostrzegawcza.
Myślę, że dzieci nie powinny przesiadywać przed komputerem, ponieważ zabija to ich wyobraźnię, ale ten program jest jak najbardziej ZA. Wręcz bardziej ją kreuje. Jako matka, staram się, aby moje dziecko rozwijało się prawidłowo i widząc efekty grania mojej córki, z chęcią włączam jej AKADEMIĘ UMYSŁU. Sami popatrzcie jaka szczęśliwa:
Czy wiecie, że programy Akademia Umysłu JUNIOR występują także w wersji dla przedszkoli i szkół? Zobaczcie jakie ciekawe i kreatywne zajęcia dla dzieci oferuje Akademia Umysłu JUNIOR EDU.Podczas zajęć dzieci bawiąc się rozwijają pamięć i koncentrację. Warto na zebraniach dla rodziców proponować wprowadzenie treningu pamięci i koncentracji do programu zajęć dodatkowych w szkole.
Najlepszym sposobem na ułatwienie życia małym uczniom jest staranne przygotowanie ich do uczenia się, zamiast przekazywania im jak największej ilości informacji w jak najmłodszym wieku.
Więcej informacji dla RODZICA : KLIK